Fiyat Karşılaştırma Siteleri
Teknolojinin bu kadar gelişmesiyle artık yediden yetmişe herkesin elinde akıllı telefonlar var. Teknoloji, dijital dünyayı doğurduğu gibi dijital dünya da internet alışverişlerini destekledi. Hal böyle olunca, yüzlerce e-ticaret sitesi pazara girdi ve satışta rekabet başladı.
Günümüzde hemen hemen herkesin tercih ettiği online alışveriş, müşterileri mağaza mağaza gezip ürün seçmekten kurtardığı gibi ürünlerin ayağa gelmesini sağlıyor. Hem zaman kaybettirmeyen, hem de pratik yaklaşımıyla e-ticaret siteleri hayatımızın büyük bir bölümü kaplıyor.
Dediğimiz gibi yüzlerce e-ticaret sitesi var ve hepsi ayrı fiyat politikaları uyguluyor. Bir ürün için en fazla kaç siteyi ziyaret edersiniz; beş, on, on beş? Tüm siteleri gezmeniz olanaksızdır, muhtemelen birkaç siteden sonra tercihinizi yapacaksınız. Peki bir ürün için internetteki tüm e-ticaret sitelerini sorgulayan ve size en iyi fiyatı sunan bir aracı yok mu? Fiyat karşılaştırma siteleri tam da bu noktada devreye giriyor.
Nedir bu fiyat karşılaştırma siteleri? En basit tanımıyla, aradığınız ürünün tüm e-ticaret sitelerindeki fiyatlarını size sunan sitelerdir. Fiyat karşılaştırma siteleri sayesinde müşteriler, satın almak istedikleri ürünlerin en uygun fiyatlarını ve ürün içeriğini görürler. Böylece müşteriler, zaman kaybetmeden istedikleri bilgiye hızlıca sahip olarak alışverişlerini tamamlayabilirler.
Fiyat karşılaştırma siteleri, müşterilere sunduğu ürün ve fiyat bilgilerini temelde üç yöntemle toplarlar. Bu yöntemler e-ticaret sitelerinden verileri doğrudan alma, üçüncü parti şirketlerle veri toplama ve internetten veri toplama olarak isimlendirilebilir.
E-Ticaret Sitesinden Verileri Doğrudan Alma
Bu yöntemi kullanan fiyat karşılaştırma sitelerine yüksek oranda güven duyulmaktadır. Çünkü verileri direkt satıcılardan aldıkları için hata payı da azdır. Dolayısıyla müşteriye en doğru ve güncel bilgiyi sundukları için bu yöntemi kullanan fiyat karşılaştırma sitelerinin trafiği fazladır ve avantajlı konumdadır.
Üçüncü Parti Şirketlerle Veri Toplama
Bu konuda hizmet veren üçüncü parti şirketler, fiyat karşılaştırma sitelerinin iş yükünü oldukça azaltıyor ve sürekli yaptıkları kontroller sayesinde hata payını da en aza indiriyor.
İnternetten Veri Toplama
Genelde yeni başlayan veya çok bütçesi olmayan fiyat karşılaştırma sitelerinin kullandığı bir yöntemdir. Kimseyle iletişime geçmeden, internetten ürün bilgilerinin toplanması ve listelenmesiyle oluşur. Haliyle hata payı diğer yöntemlere göre daha fazladır.